ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ : ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ

ΤΕΜΠΗ ΕΓΚΛΗΜΑ

Σε μαρμάρινο μνημείο αναγράφονται τα ονόματα 13 φοιτητών του δυστυχήματος των Τεμπών που σπούδαζαν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.

Χάος. Η συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης για ένα κράτος “αλα” ελληνικά. Η γύμνια των κρατικών θεσμών, η απουσία υποδομών, αξιοκρατίας και επαγγελματισμού είναι η μόνη συνέχεια αυτού που λέμε κράτος, κράτος οπερέτα και λάφυρο των κομμάτων.

Ως συνέχεια του κράτους, της κομματικής αφασίας, των πολιτικών και των μεταρρυθμίσεων που δεν έγιναν ποτέ, η μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων αποκαλύπτει την τρομακτική αναποτελεσματικότητα και την έλλειψη οργάνωσης της δημόσιας διοίκησης.

ΤΕΜΗ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΕΡΕΥΝΟΥΝ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ !!!

Τα πάντα έχουν καταρρεύσει και υποβαθμιστεί πλήρως στη χώρα: η κυβέρνηση, τα κόμματα της αντιπολίτευσης που αγωνίζονται να ανακτήσουν τη δημοκρατία και το τρένο που τρέχει στα τυφλά πάνω σε ένα ξεπερασμένο σύστημα.

Εδώ και δεκαετίες, τα τρένα κινούνται όπως πριν από 30 χρόνια, χωρίς σήματα ή τηλεχειρισμούς. Η θανατηφόρα σηματοδότηση, η υποβάθμιση, η λεηλασία και η εγκατάλειψη του σταθμάρχη της Λάρισας δεν είναι το τέλος των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Γύρω από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) γίνονται προσφορές για άμεση απασχόληση ή για “ημετέρους” πολίτες που εισπράττουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κρατικό χρήμα με αντάλλαγμα επενδύσεις. Ακόμη και σήμερα, μεγάλα τμήματα του δικτύου παραμένουν χωρίς τα συστήματα σηματοδότησης και ασφάλειας που απαιτούνται για την αποφυγή ατυχημάτων στα Τέμπη.

Στις 27 Απριλίου 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS (European Train Control Systems), υπεύθυνος για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, υπέβαλε την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική του ΟΣΕ). Το πρώην στέλεχος είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση των σιδηροδρόμων της χώρας.

Στην επιστολή αναφερόταν σε καθυστερήσεις, κακοδιαχείριση και προβληματική υλοποίηση συμβάσεων για έργα σηματοδότησης και ασφάλειας, προβληματική οργανωτική συμπεριφορά σε θέματα βελτίωσης (όπως η σωστή μετατόπιση δρομολογίων), έλλειψη γνώσεων του προσωπικού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία εξειδικευμένων συστημάτων και ελλιπή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

ΕΛΕΓΧΟΣ

Η εν λόγω σύμβαση (717/14), που αφορά τη μετατόπιση της σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έπρεπε αρχικά να υλοποιηθεί έως το 2016, αλλά δεν έγινε ποτέ. Ωστόσο, κανείς δεν την έλαβε υπόψη του, γεγονός που φαίνεται να οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών λόγω της εγκατάλειψης του μη εγκατεστημένου οργανωτικού συστήματος ασφαλείας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και την περικοπή του προσωπικού.

Το συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών της Γ.Γ.Δ.Ε. είχε εκδώσει ανακοίνωση για την ασφάλεια στη γραμμή στις 07 Φεβρουαρίου 2023, 20 ημέρες πριν την τραγωδία. Σε αυτήν, οι εργαζόμενοι αναφέρονταν σε δύο πρόσφατα ατυχήματα, σημειώνοντας ότι “οι οδηγοί και οι επιβάτες τέθηκαν σε κίνδυνο στις αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα”. Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονταν στην τραγωδία: “Δεν πρόκειται να περιμένουμε να συμβεί ένα ατύχημα”.

Αν το σύστημα ETCS είχε λειτουργήσει, τα τρένα δεν θα έτρεχαν στα τυφλά και ακόμη και αν υπήρχε ανθρώπινο λάθος, το ηλεκτρονικό σύστημα θα μπορούσε να σταματήσει τα δύο τρένα σε ασφαλή απόσταση.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Μια φορά κι έναν καιρό, ο ΟΣΕ ήταν ένας ενιαίος δημόσιος σιδηρόδρομος. Σήμερα είναι διαιρεμένος σε τρία τμήματα, τον ΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ({v. 3891/2010 φεκ 188 A/04-11-2020), “Αναδιάρθρωση, ενσωμάτωση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις που αφορούν τον σιδηροδρομικό τομέα” Ο ΟΣΕ απασχολούσε πολλές χιλιάδες εργαζόμενους, αλλά τώρα έχει περίπου 750 άτομα. Συνήθιζε να εκτελεί δρομολόγια προς όλα σχεδόν τα μέρη της ηπειρωτικής χώρας, αλλά τώρα εκτελεί δρομολόγια με μειωμένη συχνότητα και μειωμένο αριθμό συρμών.

ΟΣΕ

Στους σιδηροδρόμους, από το 1995 μέχρι σήμερα έχουν γίνει ατελείωτα έργα. Έχουν ξεκινήσει εργασίες εκσυγχρονισμού για να μετατραπεί η γραμμή Πάτρα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι σε γραμμή υψηλής ταχύτητας (200 χλμ/ώρα), αλλά δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Τα σύγχρονα συστήματα GPS για την εξακρίβωση της ακριβούς θέσης των αμαξοστοιχιών δεν λειτουργούν, παρά το γεγονός ότι έχουν αγοραστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παράβαση των υποχρεώσεών της βάσει της οδηγίας 2012/34/ΕΕ – 14 Δεκεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Η οδηγία ορίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικών συμφωνιών μεταξύ των εθνικών αρμόδιων αρχών και των διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015.

Ωστόσο, οι εθνικές αρχές δεν έχουν ακόμη υπογράψει και δημοσιεύσει συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ. Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020, αλλά καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Γενικός Γραμματέας της ΓΣΕΕ Νίκος Κιουτσούκης δήλωσε στο OPEN ότι το ελληνικό σιδηροδρομικό έργο είναι ένα διαχρονικό έγκλημα, τονίζοντας ότι η Ελλάδα έχει τη μόνη ιδιωτικοποιημένη εταιρεία μεταφορών, τη μόνη ιδιωτικοποιημένη εταιρεία επισκευών και ότι ο ΟΣΕ δεν διαθέτει κονδύλια για τη συντήρηση του δικτύου.

Τον Ιανουάριο του 2017 υπογράφηκε συμφωνία για την πώληση του 100% της τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane GROUP έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ, η οποία ολοκληρώθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 2017- στις 14 Απριλίου 2022, το Δημόσιο και η FSI Η νέα σύμβαση που υπογράφηκε με την Trenitalia προβλέπει επιχορήγηση ύψους 750 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο προς τον ιταλικό ΟΜΙΛΟ για την εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών δρομολογίων και την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των επιβατικών αμαξοστοιχιών για τα επόμενα 15 χρόνια.

Οι 10 νέοι συρμοί υδρογόνου και οι 10 νέοι ηλεκτρικοί συρμοί, οι οποίοι θα μισθωθούν και όχι να αποκτηθούν, αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα στις 31 Δεκεμβρίου 2027.

Σχεδόν όλες οι υπηρεσίες επιδοτούνται σαν να είναι “άγονες”, και ακόμη και η κύρια διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη περιγράφεται ως παρόμοια.

 Και κάπως έτσι φτάσαμε στην τραγωδία. Τι οδήγησε τελικά στη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων;

Ένα λουτρό αίματος …… αλλά κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη. Μια Ελλάδα νεκροταφείο και η τραγωδία συνεχίζεται στα Τέμπη.

Το έγκλημα δεν είναι μόνο πράξη, αλλά και παράλειψη.

«’Είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφάλειας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια» Αυτά ήταν τα λόγια του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στη Βουλή των Ελλήνων.

Ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 57, κυρίως μικρά παιδιά και φοιτητές, ενώ 56 άνθρωποι αγνοούνται.

Είναι ντροπή που εσείς υπάρχετε !! Τίποτα δεν πάει καλά, άνθρωποι σκοτώνονται και μικρά παιδιά δολοφονούνται, αλλά εμείς μπορούμε εύκολα να βρούμε αποδιοπομπαίους τράγους. Εξάλλου, ζούμε σε μια χώρα όπου οι άνθρωποι ερευνώνται από αυτούς που διαπράττουν εγκλήματα.

Καληνύχτα Ελλάδα, η ασφάλεια των επιβατών είναι …… χειροκίνητη!!

Η επόμενη μέρα είναι μια μέρα φωτός. Γιατί είμαστε απόγονοι ηρώων και ξέρουμε ότι θα φτάσουμε στο τέλος με τη δική μας νίκη.

Αρθρογράφος : ΔΑΕΙΡΑ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ

6 thoughts on “ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ : ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back To Top